سفارش تبلیغ
صبا ویژن

charpa.ir

نظر

صدای عروس هلندی و آشنایی با خلقیات اجتماعی آن

می توان گفت که این پرنده زیبا در آمریکا به عنوان محبوب ترین پرنده خانگی شناخته می شود، چرا که دارای خلقیات اجتماعی بسیار مناسب و دوست داشتنی است. از جمله مشخصات اخلاقی این پرنده می توان به استعداد بالای آن اشاره کرد. عروس هلندی می تواند با سوت زدن ملودی های متفاوتی را بنوازد و با استفاده از همین روش برای کسانی که دوست دارد دلبری کرده و برای خود در قلب آنها جای محکمی را باز می کند. در زمان های دیگر که آواز نمی خواند آن را در حال بازی در قفس، غذا خوردن یا خوش گذرانی هایی از این قبیل مشاهده خواهید کرد. در صورتی که میل به انجام هیچ کدام از این کار ها نداشته باشد، روی شانه شخص مورد علاقه خود می نشیند و بدین صورت اوقات خوشی را برای خود و خانواده خود رقم می زند. با توجه به مشخصات شخصیتی بسیار عالی که دارد می تواند یک گزینه بسیار مناسب برای نگهداری در خانه ها باشد. برای دیدن نمونه صدای عروس هلندی به سایت چارپا مراجعه کنید.

تاریخچه

در مورد پیدایش و اهلی شدن این پرنده تا کنون تاریخ دقیقی مشخص نشده است. در تحقیقات بدین صورت نوشته شده است که برای اولین بار این پرنده توسط بومیان ساکن در قاره اقیانوسیه اهلی شده است. پس از مدتی مهاجران انگلیسی به استرالیا رفتند و به عنوان اولین کسانی که این نوع پرنده را اهلی کردند، شناخته شدند. اینگونه تصور می شود که به احتمال زیاد عروس هلندی توسط اشخاصی که به صورت تبعیدی به استرالیا آمدند، هنگامی که از انگلستان باز می گشتند آورده شده و کم کم توسط آنها پرورش داده شده است. پس از مدتی محبوبیت بسیار زیادی در بین افراد پیدا کرد و امروزه به عنوان محبوب ترین پرنده از نوع خودش محسوب می شود.

عروس هلندی نر و ماده

شیوه‌ی تربیت

این پرنده در اقلیم های نیمه خشک استرالیا بوجود آمده است. اگر به ظاهر گوش های این پرنده دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که حالت گوش های آن نسبت به سایر طوطی های جنگل های بارانی متفاوت خواهد بود که این به دلیل زندگی این پرنده در اقلیم نیمه خشک است. عروس هلندی های وحشی برای پیدا کردن غذا به روی زمین خواهند آمد. این نوع پرنده به سادگی می تواند در حیات وحش زندگی کند و همچنین خود را با شرایط زندگی در خانه ها و قفس وقف می دهد. به همین دلیل تعداد بسیار زیادی از آنها در پرندگان وجود دارد و قیمت معقولی در بین حیوانات خانگی خواهد داشت. از ویژگی های منحصر بفرد عروس های هلندی وحشی می توان به خواب سبک آنها و آمادگی لازم در مقابل خطرات و حمله ها اشاره کرد. با توجه به این نکته عروس های هلندی که در خانه نگهداری می شوند در هنگام شب ترس از تاریکی را تجربه خواهند کرد و در چنین مواقعی امکان دارد که خودش را به دیواره های قفس بکوبد. پیشنهاد می شود برای جلوگیری از چنین اقداماتی حتما یک چراغ خواب کوچک برای آنها تهیه کنید و در کنار قفسشان قرار دهید.

روش های نگهداری

جهت نگهداری مناسب از عروس هلندی بهتر است که یک قفس بزرگ و متناسب با اندازه آنها تهیه کنید که بتواند به راحتی در آن حرکت کرده و بالهای خود را باز کند. بعلاوه توجه کافی را داشته باشید که اندازه قفس باید به گونه‌ای باشد که بتوان به سادگی ظرف های مخصوص غذا و اسباب بازی های پرنده را داخل آن قرار داد. بهترین قفس برای نگهداری عروس هلندی یک قفس بزرگ با درب بزرگ است. این گزینه با توجه به حرکت های این پرنده که بیشتر با پرواز کردن و نه با قدم زدن انجام می شود در نظر گرفته شده است. این پرنده تنها هنگامی که می خواهد غذایش را میل کند به کف قفس می رود که در این مواقع بهتر است کف قفس را با روزنامه پوشانده باشید و مقداری دانه بر روی آن ریخته باشید. اگر مقداری زمان با عروس هلندی بگذرانید به خوبی متوجه اجتماعی بودن آن خواهید شد. فقط کافی است که پر های دور گردن آن را نوازش کنید یا با آن در یک اتاق باشید.

 

برای دانلود برنامه حیوانات و دیدن انواع وسایل حیوانات و پرندگان مثل وسایل اسب فقط کافی است در گوگل چارپا را سرچ کنید.