سفارش تبلیغ
صبا ویژن

charpa.ir

نظر

طوطی? ?برزیلی? ?13? ?تا? ?17? ?سانتی‌متر? ?طول? ?و? ?40? ?تا? ?60? ?گرم? ?وزن? ?دارد?. ?آنها? ?در? ?میان? ?کوچک‌ترین? ?طوطی‌ها? ?قرار? ?دارند،? ?دارای? ?یک? ?دم? ?کوتاه? ?بدون? ?نوک? ?و? ?نسبتا? ?بزرگ? ?و? ?منقار? ?تیز? ?هستند?. ?طوطی? ?برزیلی‌های? ?وحشی? ?عمدتا? ?سبز? ?با? ?انواع? ?رنگ‌ها? ?در? ?قسمت? ?بالای? ?بدن? ?هستند?. ?طوطی? ?برزیلی? ?فیشر،? ?طوطی? ?برزیلی‌های? ?سیاه? ?گونه،? ?و? ?طوطی? ?برزیلی? ?نقاب‌دار? ?یک? ?حلقه? ?برجسته? ?سفید? ?رنگ? ?در? ?اطراف? ?چشم? ?خود? ?دارند?. ?رنگ? ?بسیاری? ?از? ?گونه‌های? ?محبوب،? ?در? ?پرورش? ?انتخابی? ?تولید? ?شده? ?است?.?

 

مراقبت و تغذیه

طوطی برزیلی مانند بیشتر پرندگان فعالیت بدنی را دوست دارد؛ بنابراین، باید بزرگ‌ترین قفسی را که می‌توانید برایش بخرید. اگر این پرنده در قفس کوچکی زندگی کند و از آزادی عمل کافی برخوردار نباشد، عصبی شده و به خود آسیب می‌زند. فراهم کردن اسباب‌بازی برای این طوطی‌های فعال یک امر ضروری است. توجه داشته باشید که طوطی برزیلی قدرت جوندگی بالایی دارد، بنابراین اسباب‌بازی‌هایی را انتخاب کنید که در صورت جویده شدن، به پرنده آسیبی نرسانند. با مراقبت مناسب و تنظیم یک رژیم غذایی متعادل، 12 تا 15 سال یا حتی بیشتر زندگی خواهد کرد.

تغذیه خوب برای طوطی برزیلی مانند خیلی از پرنده‌های دیگر به معنی ایجاد تعادل است. یک رژیم غذایی متعادل مواد مغذی ضروری را فراهم می‌کند: آب، پروتئین، کربوهیدرات و فیبر، لیپیدها، مواد معدنی و ویتامین‌ها. رژیم غذایی که فقط شامل دانه باشد، باعث سوء تغذیه شده ومشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد. بهترین رژیم یک رژیم غذایی فرموله‌شده است که مواد مغذی ضروری را شامل می‌شود و به پرنده اجازه نمی‌دهد دانه‌های مورد علاقه‌اش را جدا کند و به میل خود غذا بخورد. تنوع برای پرنده‌ها حائز اهمیت است، بنابراین بهتر است رژیم غذایی فرموله‌شده را با سبزیجات، میوه و غذاهای بدون سس و چاشنی تکمیل کنید. غذاهایی را که باید از آنها پرهیز کنید بشناسید و قبل از دادن یک غذای جدید به طوطی حتما با دامپزشک خود مشورت نمایید.

اطلاعاتی در مورد طوطی برزیلی

شخصیت و رفتار

طوطی برزیلی شاید کوچک باشد، اما یک پرنده جسور و کنجکاو است و دائما جنب و جوش دارد. شکی نیست که هر طوطی برزیلی با جفت خود پیوند عمیق عاطفی برقرار می‌کند. با این حال، باید بدانید وقتی جفت می‌شوند ممکن است دیگر به انسان توجه نکنند، چرا که تمام توجه آنان معطوف به یکدیگر است. یک طوطی برزیلی تنها، به تعامل اجتماعی با افراد مختلف در طول زندگی‌اش نیاز دارد. آن‌ها دوست دارند شلوغ‌کاری کنند و اسباب‌بازی‌های خود را بجوند. یک طوطی برزیلی ماده ممکن است نسبت به قلمرو خود (قفس) حالت دفاعی بگیرد.

گفتار و صدا

طوطی کوتوله یک پرنده پر سر و صدا است و در تمام طول روز آواز می‌خواند و سوت می‌زند. با این حال در اوایل صبح و غروب پر سر و صداتر هستند.

با حجم صدایی که این پرنده تولید می‌کند، ممکن است فکر کنید که او واقعا حرف می‌زند. با این حال طوطی کوتوله معمولا آنطور که انتظار دارید حرف نمی‌زند. آن‌ها با یکدیگر صحبت می‌کنند، اما با انسان‌ها حرفی ندارند. ( برای شنیدن صدای عروس هلندی و صدای قناری به پرنگان به سایت چارپا سر بزنید. )