سفارش تبلیغ
صبا ویژن

charpa.ir

نظر

صاحبان طوطی ها خود باعث ایجاد این عارضه می شوند با انجام کارهایی مانند :

ریزش پر پرندگان موضوعی است که باعث نگرانی هر صاحب طوطی و یا مرغ عشق میتواند بشود...
1. قیچی کردن پروبال - قیچی کردن و کوتاه کردن بال ها زبایی و شادابی را از پرنده گرفته و در عوض پرهای نیمه نیمه خشک و شکننده ای برجای می گذارد و باعث می شود پرنده توانایی پرآرائی کامل را از دست بدهد (پرارایی اوج سروحال بودن و شادابی پرنده را نشان می دهد که از پرهای سالم سرچشمه می گیرد) هر بار که طوطی بال هایش را می بندد به خاطر تیز بودن سر پرهای قیچی شده با مشکل برخورد می کند و زمینه ای برای عصبی و سپس افسردگی فراهم می شود. اما مشکل جدی تر و بزرگتر زمانی است که پرهای قیچی شده خیلی دیرتر جابجا می شوند و جلوی رشد پر جدید را می گیرند و مشکل بزرگی را با نام "پرکور" در پرنده ایجاد می کنند. در این حالت پرنده دچار پرهای کور و خراب می شود

2. حمام کردن و استحمام زیاد یا بی جهت خصوصا استفاده از هر نوع شوینده باعث می شود کیفیت پرها از بین رفته و در حالی که صاحب پرنده فکر می کند پرنده تمیز و درخشنده شده اما در اصل گرده های بین پرها از بین رفته و چربی های غده چربی خشک شده و حالتی سخت و نامناسب را برای پرنده ایجاد می کنند.

عوامل پرکنی طوطی + تشخیص و درمان
3. مبتلا شدن به بیماری هایی مانند کبد چرب یا اسم و تنگی نفس طوطی را از شادابی دور می کند اسم بیماری است که هر جانداری را عصبی می کند این حالت عدم رسیدن اکسیژن تازه جسم و روحیه را تحت تاثیر قرار داده و طوطی از این جهت اقدام به خراب کردن و جویدن پرها می کند اسم به دلایل مختلف در پرندگان خانگی نمایان می شود مانند دود سیگار و حتی تغذیه نامناسب مثل استفاده زیاد از بادام زمینی و نخوردن میوه و بلال - حبوبات - سبزیجات تازه به این صورت کبد حیوان چرب شده و قدرت دید پرنده کم شده پرنده کم تحرک شده و تنگی نفس می گیرد در این حالت پای چشم ها گود رفته و پوست دور چشم ذخیم می شود و شادابی در رنگ و روی پرنده مشاهده نمی خواهد شد. طوطی ها اکثرا از مناطق گرم و مرطوب به شهرهایی با اب و هوای الوده می ایند.

قبل از رسیدن به این مراحل بهتر است گاها از دستگاه های بوخور و تصفیه هوا استفاده کنید و همچنین در صورت بروز اختلال در تنفس بامشاوره گرفتن از یک پزشک متخصص بیماری را کنترل کنید علایم اسم با فوس فوس کردن و صدا دار شدن تنفس نمایان شده و بعد زیر منقار یعنی گلوی پرنده باد کرده و با هر بار دم و بازدم بزرگ و کوچک می شود.

معمولا داروهای تقویتی و داروهایی برای درمان دستگاه تنفسی تجویز می شود. در این حالت طوطی کم اشتها می شود و یا فقط یک خوراکی مثل تخمه یا بادام زمینی را می خورد که باید تغذیه را فورا تغییر داد. بدن طوطی در این مرحله بسیار ضعیف است و تحمل دریافت داروها را ندارد بیشتر باید سعی کنید تغذیه و محل نگهداری را کنترل کنید. در صورت دیرکرد درمان دشوار و غیرممکن خواهد شد.

 

برای خرید و فروش پرندگان و یا مطالب آموزشی جهت نگهداری طیور و پرندگان خانگی همچنین مطالعه ی بیماری پرندگان از جمله نیوکاسل و بیماری های دیگر به سایت چارپا مراجعه کنید.