سفارش تبلیغ
صبا ویژن

charpa.ir

نظر

نحوه نگهداری از سگ سرابی

نگهداری از سگ های سرابی نیز دارای شرایط خاص خود می باشد. با توجه به جثه بزرگ و همچنین خصلت مبارز بودن این نژاد، برای نگهداری در آپارتمان ومنزل مناسب نیستند. آن ها به فضای بزرگی نیاز دارند تا فعالیت داشته باشند . بنابراین اگر صاحب یک ویلای بزرگ هستید، می توانید روی این سگ به عنوان یک نگهبان جسور و بی باک حساب ویژه ای باز کنید. 

البته بهتر است یک برنامه پیاده روی و ورزش و همچنین بازی و تحرک روزانه و منظم برای سگ سرابی داشته باشید تا بتواند انرژی درونی خود را آزاد کند. تمامی سگ ها به راه رفتن و بازی گوشی علاقه خاصی دارند؛ به همین دلیل بهتر است از سگ ها (به خصوص این نژاد) در محیط آزاد و باز نگهداری کرد.

تغذیه نژاد این سگ

یکی از پارامترهای بسیار مهم در نگهداری از این سگ تغذیه درست و سالم است. سگ گله ایرانی سرابی از مواد غذایی بسیاری می‌تواند تغذیه کند ولی برای این که عضلات و استخوان‌های این سگ به درستی رشد کنند و کارایی درستی داشته باشند می‌بایست غذای کافی و با کیفیت عالی مصرف کنند. کلسیم و پروتئین لازم روزانه این سگ باید تامین شود. غذای خشک سگ با مواد غنی شده میتواند گزینه مناسبی نیز باشد.

به دلیل این که جثه بسیار سنگینی دارند نیز می‌بایست از لحاظ چاقی مدام تحت کنترل باشد تا دچار اضافه وزن نشود. سگ‌هایی که فعالیت بدنی زیاد دارند به غذای بیشتر نیاز دارند و یا این که سگ‌هایی که عقیم می‌باشند و یا سن بالا دارند کالری کمتری نیاز خواهند داشت. اگر به سگتان پای مرغ می دهید حتماً ناخن های پای مرغ را بگیرید و هرچه توله ی شما بزرگتر شود باید حجم این غذاها را بیشتر کنید .

پانسیون سگ و نگهداری و مراقبت از آن ها را در سایت چارپا بیابید.