سفارش تبلیغ
صبا ویژن

charpa.ir

نظر

فیلتر داخلی یا خارجی؛ کدام فیلتر برای تصفیه آب آکواریوم مناسب است؟ 

فیلترهای مخصوص تصفیه آب آکواریوم را به دو صورت قابل استفاده هستند یعنی شما می‌توانید این فیلترها را هم در داخل آکواریوم و هم در خارج آکواریوم قرار دهید فقط تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که برای استفاده از فیلترهای خارجی شما نیاز به پمپ نیز دارید.

به طور کلی تنها تفاوتی که می‌توان میان این دو مدل فیلتر پیدا کرد نوع تمیز کردن و تعویض آن است. قطعا تمیز کردن و تعویض فیلترهای خارجی آسان‌تر از فیلترهای داخلی است و علاوه بر این امکان ایجاد تغییرات در خواص شیمیایی آب از طریق فیلترهای خارجی آسان‌تر است.

یکی از مدل فیلترهای خارجی، فیلتر تر و خشک تصفیه آب آکواریوم است که این فیلتر به عنوان یک فیلتر واسطه عمل می‌کنند؛ بدین صورت که از عمل گرانش برای انتقال آب به یک پیش فیلتر استفاده می‌کنند و سپس آب آکواریوم را به فیلتر بیولوژیکی با جریان ثابت هوا (فیلتر خشک) هدایت می‌کند. در واقع این مدل فیلتر دارای یک فیلتر مکانیکی یا بیولوژیکی( فیلتر تر) است و در میان، فضایی اضافی برای اضافه کردن فیلترهای شیمیایی نیز دارد و در آخر یک پمپ نیز وجود دارد که آب تصفیه شده را دوباره به آکواریوم بر می‌گرداند.

 

برای خرید آکواریوم و آکواریوم همستر و همچنین خرید همستر به سایت چارپا مراجعه کنید.