سفارش تبلیغ
صبا ویژن

charpa.ir

نظر

3 مهارت حیاتی برای  تربیت سگ ژرمن شپرد شما

ژرمن شپرد باید یک اسم خوب و ساده داشته باشد.

اگر سگ شما اسم ندارد یا اینکه اسم دارد ولی خودش اسمش رو نمیدونه، آموزش آن سگ یجورایی سخت یا غیرممکن است.

سگ ژرمن شپرد زمانی می تواند اسم خود را یاد بگیرید که ،  آن کلمه را به صورت مکرر و زیاد در طول روز بشنود.

دقت داشته باشید که هنگام صدا زدن آن، اسم آن را با تن صدای بلند و شیوا بیان کنید، در ضمن با زبان بدن خود نیز بگونه ای بایستید که سگ بفهمد که میخواهید با آن ارتباط برقرار کنید.

بعد از اینکه ژرمن شپرد اسم خودش را فهمید یا نسبت به آن کلمه حساس شد ، سعی کنید که آن را به بغل بگیرید و نوازش کنید.

 

  • آموزش دستور ” بیا ” یا “COME”

یکی از بهترین زمان های آموزش بیا یا Come به سگ ژرمن شپرد زمانی است که سگتان مشغول یک کار دیگه است یا اینکه دارد بازی میکند.

در فاصله ای از آن بایستید، هنگامی که به شما نگاه کرد، اسمش را صدا بزنید.

زمانی که سروع به حرکت به سمت شما کرد، از کلمه بیا یا come استفاده کنید. اگر ژرمن شپرد به شما نزدیک شد و کنار شما ایستاد آن را در بغل بگیرید و به آن غذا بدهید، در این حین میتوانید بهش کلمه پسر خوب یا good boy رو نیز بگید.

اگر ژرمن شپرد بعد صدا کردنش کنار شما نیومد ولی از کار قبلیش خارج شد، یعنی به صدای شما عکس العمل نشان داده است، بنایراین تا آمدن سگ به کنار شما از کلمه بیا یا Come  استفاده کنید.(در این کار زیاده روی نکنیم)

اگر سگ ژرمن شپرد شما به کلمه بیا حساس نیست، دراین  حالت باید از افسار استفاده کنید، ابتدا اجازه دهید که سگتان از شما فاصله بگیرد.(این آموزش بهتر است که در بیرون از خانه و در فضای ساکت و آرام صورت گیرد)

روی زانوهای خود بنشینید و اسم آن را صدا بزنید و وقتی متوجه شما شد آرام آرام آن را به سمت خود بکشید و در این هنگام از کلمه بیا یا come استفاده کنید.(این مرحله باید با آرامش و با مهربانی صورت گیرد)

توجه داشته باشید که این دستور بسیار ضروری و حیاتی است و ممکن است که روزی جان سگ شما را نجات دهد.


آموزش ژرمن شپرد با پاداش

 

  • آموزش دستور ” بشین ” یا “ Sit ”

اصلی ترین ابزار آموزش چیزی نیست جز اخلاق و رفتار شما، هنگام آموزش سعی کنید که مهربان و سرسخت باشید.

زمانی که سگ در مقابل شما ایستاد، در دست خود به آن غذا بدهید، سپس با همان دست خود غذا بگیرید و اجازه دهید که سگ برای بدست آوردن آن پاداش، به طرف دست شما بپرد.

سگ ژرمن شپرد شما تماس چشمی خود را با دست شما در طول ارتباط حفظ خواهد کرد.

در این هنگام دست مورد نظر خود را به سر ژرمن شپرد نزدیک کنید، این کار را آرام انجام دهید. دست خود را به صورت مستقیم روی سر سگتان قرار دهید و سپس به سمت دم آن سگ دستتان را حرکت دهید. (ارتباط دست خود را به بدن سگ حفظ کنید)

در این حالت محتمل ترین کاری که سگ شما انجام خواهد داد، روی پاهایش خواهد نشست، و باز ارتباط چشمی خود را با دست شما حفظ خواهد کرد، بعد از نشستن سگ  خود را نوازش دهید.

این موقع زمان خوبی برای گفتن کلمه بشین یا Sit نیست، شما ابتدا بهتر است حدود 2 الی 3 روز این مرحله را تکرار کنید و سپس بعد از یاد گرفتن این حرکت از کلمه بشین یا Sit هنگام آموزش استفاده کنید و بهش پاداش بدی.

 

برای خواندن مقاله ی تاریخچه سگ سرابی به سایت چارپا مراجعه کنید .