سفارش تبلیغ
صبا ویژن

charpa.ir

نظر

جیره غذایی غاز


جیره غذایی غازها، به سن غاز، جنسیت و نژآد غاز بستگی دارد. در ابتدای تولد جوجه غاز، پرنده را با نان ریز شده در آب یا شیر سیر می کنند. در همین هنگام، از سبزیجات و علفها نیز برای تغذیه غازها استفاده می شود تا جوجه ها به خوردن علف و سبزی عادت کنند. بعد از یک ماهگی غاز، می توان از خوراکی های سرشار از نشاسته و ذرت برای تغذیه غازها استفاده کرد. دانه ها و بذرهای نشاسته ای هم باعث رشد غازها می شود و هم چربی موردنیاز غاز را به بدن او می رساند. سبزیجات، برنج پخته شده و سیب زمینی پخته از دیگر غذاهای مناسب برای غازها است.


وقتی می خواهید جیره غذایی غاز را مشخص کنید، به میزان انرژی مصرفی پرنده باید توجه داشته باشید. غازهایی که در حال تولید مثل و جوجه کشی هستند یا تازه تخم گذاری کرده اند، به مواد غذایی بیشتری نیاز دارند و شما باید جیره غذایی این غازها را تغییر دهید. غازهای در حال تولید مثل را با کنسانتره گوشت، ذرت، سویا، نمک و سبوس گندم تغذیه کنید. جیره غذایی غازهای در حال تولید مثل، به جثه غاز و تعداد تخمهایی که گذاشته است نیز بستگی دارد. در این دوران، بهتر است به غازها اجازه دهید به هر اندازه که می خواهند غذا بخورند؛ زیرا بدن آنها به انرژی بیشتری نیاز دارد.



یادتان باشد که غازها، در هر سن و موقعیتی به آب فراوان نیاز خواهند داشت؛ پس آبخوری ها را همیشه با آب تمیز پر کنید. هم چنین شما باید در کنار جیره غذایی غاز ، مقدار زیادی سنگریزه در اختیار پرنده قرار دهید تا آنها را بخورد؛ زیرا سنگریزه باعث هضم بهتر غذا در معده غاز می شود.



غازها به منظور تولید گوشت، تخم گذاری و جوجه کشی و مصارف دیگر نگهداری می شوند. اگر غازها برای تولید گوشت پرورش داده می شوند، باید از خوراکی های چاق کننده برای تغذیه غاز استفاده کرد؛ اما اگر غازها به منظور تخم گذاری و جوجه کشی نگهداری می شوند، از گیاهان و سبزیجات باید تغذیه شوند تا زیاد چاق نشوند؛ زیرا غازهای چاق، در تخم گذاری و تولید مثل مشکل دارند و تخمهایی بدون نطفه می گذارند.


 

غذای جوجه غاز


جوجه غازها را باید با جیره غذایی استارتر تغذیه کنید که متناسب با شرایط بدنی جوجه ها است و حدود 20 درصد پروتئین دارد. اگر می خواهید جوجه غازها، غذایشان را با اشتیاق بیشتری بخورند، غذای آنها را درون کمی آب بخیسانید. از 4 روزگی، جوجه غازها را به خوردن علف عادت دهید. بعد از رسیدن جوجه غاز به سن 14 روزگی، باید جوجه ها را با غذای رشد تغذیه کنید.

 

سبزیجات، بذرها و میوه ها و پسماندهای غذاهای انسان از جمله غذاهای مناسب برای دوران رشد جوجه محسوب می شوند. از 2 هفتگی تا 7 هفتگی، جوجه غاز را با غذای رشد سیر کنید. وقتی جوجه غازها 1 ماهه شدند، می توانید به آنها خوراکی های غنی و نشاسته ای بدهید. ذرت، پودر ذرت مخلوط شده با آب و پوره ذرت از جمله غذاهای سرشار از نشاسته هستند. وقتی جوجه ها 40 روزه شدند، غذای آنها را با 14 درصد پروتئین، 8 درصد فیبر خالص، 2 درصد کلسیم خالص و مواد دیگری مانند فسفر، لیسین و ویتامین ها ترکیب کنید تا تمام خوراکی های لازم به بدن جوجه ها برسد.

برای اینکه جوجه غازها رشد بهتری داشته باشند، ویتامین ها و املاح را درون آب حل کنید تا الکترولیتها و مواد ضروری به بدن جوجه ها برسد و رشد بهتری داشته باشند.

 

 

سایت چارپا اولین بازار آنلاین حیوانات ، گاوداری ها خدمات و محصولات آن ها میباشد .