سفارش تبلیغ
صبا ویژن

charpa.ir

·       همسترها به طور طبیعی در شب فعال هستند هستند. آنها دوست دارند در طول روز بخوابند و شب ها بازی کنند.

·       همسترها می توانند اسامی خود را یاد بگیرند. اگر مرتبا با همستر خود صحبت کنید به شنیدن آن نام عادت می کند.

·       دندان همستر همیشه در حال رشد است. آنها به اسباب بازی های جویدنی ، چوب و یا جویدن نیاز دارند تا به ساییده شدن آنها کمک کند.

·       همسترها در یک یا دو گوشه محل زندگی خود مدفوع میکنند. برای از بین بردن محیط آلوده هر روز از یک قاشق مخصوص استفاده کنید.

·       همسترها درجه حرارت شدید را دوست ندارند. محل زندگی آنها را در معرض نور مستقیم خورشید یا در نزدیکی محل های گرمایش یا تهویه هوا قرار ندهید.

·       همسترها به ورزش زیادی احتیاج دارند. مطمئن باشید که او یک چرخ درمحیطی که زندگی میکند داشته باشد .

·       همسترها دوست دارند پنهان شوند. هنگام خواب ، همستر دوست دارد خود را پنهان کند یا درجایی که میشود پنهان شد خود را از دید شما قایم کند.

·       برای یک همستر ، جثه بزرگ به معنای "شکارچی" است. اگر می خواهید شانس خود را برای گاز گرفته شدن کاهش دهید به همشتر از یک طرف نزدیک شوید و نام آنهارو صدا کنید .همچنین همستر خودتون را هیچوقت با حالت وحشت زده و بد بیدار نکنید.

·       همسترها سبزیجات و میوه ها را دوست دارند. در حالی که اینها فقط باید حدود 10? از کل رژیم غذایی همسترها باشند ، چند گاز موز ، توت فرنگی ، هویج یا کاهو رفتار رژیمی بهتری است. حتماً طی 24 ساعت چیزهای خورده نشده را از بین ببرید.

 

سایت چارپا جایی هست که میتونید مطالب جالبی در مورد سگ سرابی و اسب و پرندگانی مثل قناری و همچنین خدمات دامپزشکی به راحتی پیدا کنید.


در قانون برای نگهداری حیوانات در آپارتمان‌ها قوانینی در نظر گرفته ‌شده است؛ بر این اساس نگهداری این‌گونه از حیوانات در قسمت‌های مشترک یک ساختمان جرم محسوب شده و شخص دارنده حیوان خانگی به‌عنوان مجرم شناخته ‌شده و سایرین می‌توانند از وی شکایت کنند. ( فروش آنلاین حیوانات )

قوانین آپارتمان‎نشینی

 

حیوانات خانگی این روزها از آن دسته میهمانان ناخوانده‌ای هستند که در اکثر خانه‌ها یافت می‌ شوند؛ و همین میهمانان ناخوانده هستند که عضوی عزیز برای خانواده‌های جدید خود به‌حساب آمده و یکی از اصلی‌ترین مشکلات همسایگان در آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی بشمار می‌ روند، اما آیا واقعاً قوانینی برای نگهداری این نوع از حیوانات خانگی خصوصا سگ و گربه در آپارتمان وجود دارد که بتواند بسیاری از مشکلات و دعاوی بین همسایگان را برطرف کند؟( درمان اوتیسم با حیوانات )

قوانین آپارتمان‎نشینی

قانون در خصوص نگهداری حیوانات خانگی در آپارتمان چه ‌‌می‌گوید؟

در قانون برای نگهداری حیوانات در آپارتمان‌ها قوانینی در نظر گرفته ‌شده است؛ بر این اساس بر طبق تبصره ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون آپارتمان‌ها در سال 1347 نگهداری این‌گونه از حیوانات در قسمت‌های مشترک یک ساختمان جرم محسوب شده و شخص دارنده حیوان خانگی به‌عنوان مجرم شناخته ‌می شود و سایرین می‌توانند از وی شکایت کنند. با توجه به این ماده قانونی، به خوبی مشخص ‌‌می‌شود که نگهداری حیوانات خانگی مثل؛ سگ، گربه، مرغ و… در نقاط مشترک بین ساکنان آپارتمان ممنوع است و در صورت تخطی هر یک از ساکنان، بقیه همسایه‌‌ها از حق شکایت برخوردار هستند. منظور از نقاط مشترک و مشاع آپارتمان؛ راه پله‌‌ها، پشت بام، راه رو، پارکینگ و… است که مورد استفاده عموم همسایه‌‌ها قرار ‌‌می‌گیرد. ( قوانین خرید و فروش حیوانات )

برای نگهداری این نوع از حیوانات در واحدهای شخصی آپارتمانی نیز، قانونی گذاشته‌ شده که از نظر مقررات و قوانین بهداشت حیوان خانگی ایجاد بیماری نکند و برای همسایه خود نیز مزاحمت نداشته باشد. اگر دو مورد گفته‌ شده رعایت شود، نگهداری این حیوانات در خانه هیچ مشکلی ندارد، در غیر این صورت دارنده حیوان خانگی مجرم بوده و همسایگان می‌توانند از وی شکایت کنند.

در حالت کلی در قوانین قضایی نگهداری سگ و گربه و … به دلیل سر و صدا و ایجاد مزاحمت برای همسایگان مصداق سلب آسایش عمومی است و پیگرد قضایی دارد.

قوانین آپارتمان‎نشینی

نگهداری سگ در آپارتمان از نظر قانون

هم اکنون با توجه به قوانین آپارتمان‎ نشینی کشور به نظر می ‎رسد عنوان مجرمانه مشخص در خصوص سگ گردانی یا نگهداری سگ در آپارتمان وجود ندارد. البته اگر یکی از همسایگان ساختمان به دادسرا در این مورد شکایت و بتواند ثابت کند که نگهداری و رفت و آمد حیوان خانگی تهدید علیه بهداشت محسوب می ‎شود، بنا بر‎ نظر قاضی می ‎تواند از مصادیق جرم باشد و یا این که اگر، حیوان خانگی مذکور سر و صدای غیر متعارف (مثل پارس های شبانه سگ) ایجاد کند ، در این مورد نیز همسایگان می ‎توانند برای رفع مزاحمت به دادسرا مراجعه کنند.

به بیان دیگر با توجه به قانون، در صورتی که نگهداری حیوانات مثل سگ و گربه در آپارتمان، زمینه ساز ایجاد سر و صدا و شیوع بیماری‌‌های متداول باشد؛ حق طرح دعوی علیه واحد آپارتمانی که از سگ، گربه و دیگر حیوانات خانگی نگهداری می‎‎کند برای سایر همسایگان محفوظ است. با این اوصاف روشن ‌‌است که در قوانین آپارتمان نشینی ایران، در خصوص نگهداری سگ، گربه و دیگر حیوانات خانگی سخت‎گیری‌‌های زیادی وجود دارد و اشخاصی که تمایل به نگهداری حیوانات در آپارتمان‎شان دارند بایستی مقررات و مسائل بهداشتی را به نحو احسن رعایت کنند.


نظر

تشخیص اسب سالم:

اگر اطلاعات کافی از اسب ها داشته باشید میدانید که اسب ها باید دارای پوشش مو و پوست مناسبی باشند یعی به صورتی که یکدست نرمو لطیف باشند البته همه ی این موارد بسته به نژاد اسب متغییر است اما بازم هم فرقی ندارد هیچ نوع نژادی نباید دارای پوستی ناسالم و … باشد.

اندام های اسب نیز به سالم بودن آن مرتبط است و در واقع بعضی از نژادها دارای اندام های عضلانی و بعضی دیگر این چنین نیستند.در هر حال باید اندام ها ، طرز ایستادن ، حرکت کردن و به طور کلی جزئیات اسب را مد نظر قرار دهید تا بتوانید تشخیص دهید که اسب سالم است یا نه.

هدف از خرید اسب:

مهخم ترین نکته قبل از خرید اسب این است که هدف خود را مشخص کنید به این صورت که بدانید با اسب چه کاری میخواهید انجام دهید؟ میخواهید در مسابقات حرفه ای شرکت کنید؟ قصد آموزش سوارکاری مبتدی را دارید؟ برای پرورش و تولید اسب میخواهید؟ صد استفاده در مزرعه را دارید؟ با توجه به هدف خود باید اسب را انتخاب کنید زیرا اسب ها توانایی های متفاوتی دارند. به طور کلی اسب ها به دو دسته تقسیم میشوند. اسب های مسابقه ای و ورزشی و اسب های پرورشی در مزرعه. (نکات خرید اسب )


برخی نکات جالب در مورد اسب ها:

 اسب ها در سن 4 سالگی به بلوغ کامل می رسند

 یک اسب مونث بعد از 4 سالگی به نام مادیان صدا می شود

 یک اسب مذکر بعد از 4 سالگی به نام سیلمی صدا می شود

اسب ها عموما بیش از 145 سانت قد دارند

به اسب های کوچکتر از 145 سانت پونی گفته می شود

بیش از 200 نوع نژاد اسب در دنیا وجود دارد

 دوران بارداری یک اسب 11 ماه است اما گاهی از 10 الی 12 ماه هم می شود

 عمر متوسط اسب ها حدود 20 الی 25 سال می باشد و پیر ترین اسب دنیا 62 سال عمر کرده

به پدر یک اسب در انگلیسی SIR و به مادرش هم DAM میگویند

اسم علمی اسب "اکوس کابالوس" است

یک اسب با وزنی حدود 450 کیلوگرم تقریبا 50 لیتر خون در بدن دارد

یک اسب حدود 175 تکه استخوان در بدن دارد

( گذشته اسب )

سم اسب ها در ماه حدود 1 سانتی متر رشد می کند

مفاصل بین استخوان اسب ها حدود سن 3.5 سالگی رشد کامل می کند

 اکثر نژاد اسب ها 18 دنده دارند

اسب های نژاد عرب 17 دنده دارد

اکثر نژاد اسب ها 6 استخوان کمری دارند

 اسب های نژاد عرب 5 استخوان کمری دارند

اکثر نژاد اسب ها 18 مهره در دم خود دارند

اسب های عرب 16 مهره در دم خود دارند

اسب ها در آن واحد میتوانند به دو زاویه متفاوت نگاه کنند بغیر از جلو و عقب خود

شیهه اسب ها 8 نوع مختلف است

اسب ها نمی توانند استفراغ کنند

یک کره اسب می تواند پس از یک ساعت اول تولد بایستد و بعد از 2 ساعت قدم و یورتمه برود یا بدود

اولین شیری که یک مادیان تولید می کند بسیار غنی است و کره را در برابر بیماری محافظت می نماید

بیشتر کره اسب ها از 27 فروردین تا 27 اردیبهشت به دنیا می آیند

بیشتر کره ها شب ها به دنیا می آیند

 زمان وضع حمل مادیان ها نباید دور آنها شلوغ باشد وگرنه این کار به تعویق می افتد

وضع حمل مادیان ها از 15 دقیقه تا 1 ساعت طول می کشد و اگر از 1 ساعت بیشتر طول بکشد مطمئنا دچار مشکلی شده اند

 

 اگر به مادیان برای بدنیا آوردن کره اش کمک می کنید، هیچ وقت کره را به بالا نکشید بلکه باید آنرا بسمت پایین بکشید.

 

برای خرید فروش حیوانات مزرعه و مشاهده ی خدمات آنها در سایت چارپا میتوانید آن ها را مشاهده کنید. در واقع چارپا بازار حیوانات ایران میباشد.





نظر

طوطی? ?برزیلی? ?13? ?تا? ?17? ?سانتی‌متر? ?طول? ?و? ?40? ?تا? ?60? ?گرم? ?وزن? ?دارد?. ?آنها? ?در? ?میان? ?کوچک‌ترین? ?طوطی‌ها? ?قرار? ?دارند،? ?دارای? ?یک? ?دم? ?کوتاه? ?بدون? ?نوک? ?و? ?نسبتا? ?بزرگ? ?و? ?منقار? ?تیز? ?هستند?. ?طوطی? ?برزیلی‌های? ?وحشی? ?عمدتا? ?سبز? ?با? ?انواع? ?رنگ‌ها? ?در? ?قسمت? ?بالای? ?بدن? ?هستند?. ?طوطی? ?برزیلی? ?فیشر،? ?طوطی? ?برزیلی‌های? ?سیاه? ?گونه،? ?و? ?طوطی? ?برزیلی? ?نقاب‌دار? ?یک? ?حلقه? ?برجسته? ?سفید? ?رنگ? ?در? ?اطراف? ?چشم? ?خود? ?دارند?. ?رنگ? ?بسیاری? ?از? ?گونه‌های? ?محبوب،? ?در? ?پرورش? ?انتخابی? ?تولید? ?شده? ?است?.?

 

مراقبت و تغذیه

طوطی برزیلی مانند بیشتر پرندگان فعالیت بدنی را دوست دارد؛ بنابراین، باید بزرگ‌ترین قفسی را که می‌توانید برایش بخرید. اگر این پرنده در قفس کوچکی زندگی کند و از آزادی عمل کافی برخوردار نباشد، عصبی شده و به خود آسیب می‌زند. فراهم کردن اسباب‌بازی برای این طوطی‌های فعال یک امر ضروری است. توجه داشته باشید که طوطی برزیلی قدرت جوندگی بالایی دارد، بنابراین اسباب‌بازی‌هایی را انتخاب کنید که در صورت جویده شدن، به پرنده آسیبی نرسانند. با مراقبت مناسب و تنظیم یک رژیم غذایی متعادل، 12 تا 15 سال یا حتی بیشتر زندگی خواهد کرد.

تغذیه خوب برای طوطی برزیلی مانند خیلی از پرنده‌های دیگر به معنی ایجاد تعادل است. یک رژیم غذایی متعادل مواد مغذی ضروری را فراهم می‌کند: آب، پروتئین، کربوهیدرات و فیبر، لیپیدها، مواد معدنی و ویتامین‌ها. رژیم غذایی که فقط شامل دانه باشد، باعث سوء تغذیه شده ومشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد. بهترین رژیم یک رژیم غذایی فرموله‌شده است که مواد مغذی ضروری را شامل می‌شود و به پرنده اجازه نمی‌دهد دانه‌های مورد علاقه‌اش را جدا کند و به میل خود غذا بخورد. تنوع برای پرنده‌ها حائز اهمیت است، بنابراین بهتر است رژیم غذایی فرموله‌شده را با سبزیجات، میوه و غذاهای بدون سس و چاشنی تکمیل کنید. غذاهایی را که باید از آنها پرهیز کنید بشناسید و قبل از دادن یک غذای جدید به طوطی حتما با دامپزشک خود مشورت نمایید.

اطلاعاتی در مورد طوطی برزیلی

شخصیت و رفتار

طوطی برزیلی شاید کوچک باشد، اما یک پرنده جسور و کنجکاو است و دائما جنب و جوش دارد. شکی نیست که هر طوطی برزیلی با جفت خود پیوند عمیق عاطفی برقرار می‌کند. با این حال، باید بدانید وقتی جفت می‌شوند ممکن است دیگر به انسان توجه نکنند، چرا که تمام توجه آنان معطوف به یکدیگر است. یک طوطی برزیلی تنها، به تعامل اجتماعی با افراد مختلف در طول زندگی‌اش نیاز دارد. آن‌ها دوست دارند شلوغ‌کاری کنند و اسباب‌بازی‌های خود را بجوند. یک طوطی برزیلی ماده ممکن است نسبت به قلمرو خود (قفس) حالت دفاعی بگیرد.

گفتار و صدا

طوطی کوتوله یک پرنده پر سر و صدا است و در تمام طول روز آواز می‌خواند و سوت می‌زند. با این حال در اوایل صبح و غروب پر سر و صداتر هستند.

با حجم صدایی که این پرنده تولید می‌کند، ممکن است فکر کنید که او واقعا حرف می‌زند. با این حال طوطی کوتوله معمولا آنطور که انتظار دارید حرف نمی‌زند. آن‌ها با یکدیگر صحبت می‌کنند، اما با انسان‌ها حرفی ندارند. ( برای شنیدن صدای عروس هلندی و صدای قناری به پرنگان به سایت چارپا سر بزنید. )


نظر

ساختمان و تاسیسات مورد نیاز پرورش گله بز سانن و آلپاین

معمولا یک جایگاه ساده که از سه طرف با دیوار محصور و از یک طرف باز باشد، بسیاری از نیازهای فیزیولوژیک بزهای شیری نظیر تهویه، نور و سایه مناسب را مرتفع می کند. در زمستان برای گرم شدن محل نگهداری بزها بهتر است طرف باز جایگاه را با برزنت، پلاستیک و بسته های کاه به خوبی پوشاند. همچنین در تابستان و بخصوص در مناطق بسیار گرم برای خنک شدن بهتر دامها، بهتر است از باد بزن های برقی و سیستم مه پاش در برخی قسمت های سایه بان استفاده شود. برقراری جریان هوای تازه در جایگاه نگهداری بز برای تأمین اکسیژن کافی و دفع گازهای مضر، آلاینده ها و دفع حرارت اضافی بسیار حائز اهمیت است. بز نسبت به وزش باد شدید و کوران هوا حساس بوده، بنابر این برای برقراری تهویه در جایگاه باید از ایجاد کوران جلوگیری نمود. به این دلیل جایگاه استراحت بزها باید پشت به باد ساخته شده و یا در آن از بادشکن استفاده شود.

محوطه گردش بزها باید دارای نور طبیعی و تهویه مناسب باشد و ابعاد آن با تعداد دامی که در آن نگهداری می شود، متناسب باشد.

پیش بینی انبار علوفه، آخورها، آبشخورها، انبار ذخیره کود، محل قرنطینه و درمان، محل شیردوشی و تجهیزات جانبی آن از دیگر مواردی است که باید در ساخت یک جایگاه پرورش بز به آن اشاره کرد. البته ابعاد و مساحت هر یک از این بخش ها با توجه به هدف پرورش، ظرفیت دامداری، نوع نژاد، شرایط آب و هوایی و سلیقه دامدار ممکن است متفاوت باشد. توصیه می شود برای نظارت بهتر و سرویس دهی مناسب تر به بزها اولا بزهای شیرده از سایرین جدا شده و خوراک متفاوتی دریافت کنند. ثانیا در صورت بزرگی گله بهتر است جایگاه های متعددی پیش بینی شده و در هر یک از جایگاه ها تعداد 50 تا 70 راس بز نگهداری شود تا امکان سرکشی و نظارت بهتری بر روی وضعیت آن ها فراهم باشد.

هنگام ساخت جایگاه استراحت و گردش بزهای سانن در حد امکان باید از مصالح محکم و بادوام و در عین حال ارزان قیمت استفاده کرد. تهیه یک سقف بادوام و نفوذ ناپذیر، ساخت دیوارهای جانبی محکم بخصوص در برابر وزش باد و طوفان و انتخاب جنس کف و سیستم فاضلاب مناسب از موارد مهمی است که در ساخت و طراحی اولیه محل جایگاه باید مد نظر قرار گیرد. 

(خرید فروش سگ نگهبان و الاعاتی در مورد این سگ ها )

سالن شیر دوشی بزهای نژاد سانن و آلپاین

ساخت سالن شیردوشی یکی از مهمترین مواردی است که باید در پرورش بزهای شیری مدنظر قرار بگیرد. بزها در طول روز حداقل دو بار و حداکثر سه بار به این محل منتقل شده و شیردوشی می شوند. بیشترین مقدار شیر در هفته دوم تا دهم بعد از زایش تولید می شود و پس از آن تولید شیر بزها روزانه کاهش می یابد. طول مدت شیردهی به نژاد، نحوه مدیریت و کیفیت و مقدار خوراک بستگی دارد. شیردوشی بزها ممکن است به وسیله دست و یا با استفاده از ماشین شیردوشی انجام گیرد، اما در هر دو صورت باید محلی جداگانه و بهداشتی برای دوشش بزها در یک دامداری ساخته و آماده شود. در روستا و یا دامداری های کوچک ممکن است بزها با دست دوشیده شوند، اما در دامداریهای بزرگ برای سهولت و تسریع شیردوشی باید با دستگاه دوشیده شوند. هنگام شیردوشی چه بصورت دستی و چه با دستگاه، لازم است ابتدا دام به خوبی مهار وسپس دوشیده شود.


نحوه طراحی جایگاه شیردوشی و محل استقرار کارگر باید به نحوی باشد که امکان دسترسی کارگرها به پستان بز سانن به آسانی فراهم شود

برای این کار باید باکس یا جعبه شیردوشی طراحی شود. باکس انفرادی یا جایگاه شیردوشی بزها باید بگونه ای باشد که امکان چرخش بز در آن وجود نداشته باشد. نحوه طراحی جایگاه شیردوشی و محل استقرار کارگر باید به نحوی باشد که امکان دسترسی کارگرها به پستان دام به آسانی فراهم شود. معمولا عرض جایگاه انفرادی شیردوشی را از 40 تا 50 سانتی متر و طول آن را 100 سانتی متر در نظر می گیرند. در صورت تمایل به ساخت آخور در مقابل جایگاه شیردوشی، باید یک راهرو به عرض یک متر مقابل هر جایگاه ساخته شود. در تعیین مساحت سالن شیردوشی باید ابعاد و تعداد سکوهای شیردوشی، راهروهای خوراک دهی، آخورها، محل شستشوی ظروف، محل ذخیره و نگهداری موقت شیر و محل عبور و مرور کارگران را پیش بینی نمود. بر اساس یک توصیه می توان مساحت سالن شیردوشی را با توجه به اندازه گله، معادل 10 درصد مساحت محل استراحت بزها تعیین نمود.

 

چارپا مرکز خرید و فروش دام ها از جمله گاوها ، بز ها ، الاغ و دیگر دام ها میباشد.