سفارش تبلیغ
صبا ویژن

charpa.ir


تولیدات زنبور عسل    

   1 عسل:

 از نظر عموم مردم، تنها محصول زنبور همان عسل است و بعضی به اشتباه معتقدند زنبور گلها را می خورد، حال آنکه نه تنها اینگونه نیست، بلکه همانطور که در بالا اشاره شد، هیچگونه زیانی به گلها وارد نمی کند. اما عسل تنها محصول زنبور نیست، و یکی از چند محصول این موجود است. جهت جمع آوری شهد گلها، زنبور به سراغ آنها رفته، با خرطوم خود شهد گلها را مکیده، در کیسه ذخیره عسل موجود در شکم خود جمع آوری نموده، بعد از پر شدن کیسه به کندو مراجعه و آنها را در داخل حجره های مخصوص تخلیه میکند. این کار را از طلوع تا غروب آفتاب ادامه می دهد و بعد از غروب دوباره شهدها را مکیده، بعد از غلیظ کردن و اضافه کردن آنزیم دیاستاز، مجدداً در داخل حجره ها خالی می کند، این عمل را چندین بار تکرار می نماید تا شهد گلها تبدیل به عسل می گردد.

لازم به توضیح است که برای تولید یک گرم عسل، زنبور باید روی 15 هزار گل بنشیند (15 میلیون پرواز برای تولید یک کیلوگرم عسل)

 

2 موم:

 زنبور از موم جهت خانه سازی استفاده می کنند و توسط خود زنبور تولید می شود. لازم است بدانیم که برای تولید یک کیلو گرم موم توسط زنبور 12 کیلو گرم عسل مصرف می شود.

 3 زهر زنبور عسل:

زنبور بندرت نیش زده و فقط زمانی که فشار عصبی زیادی به وی وارد شود، نیش می زند و با توجه به نوع ساختمان نیش که حالت چتری دارد، بعد از وارد شدن به داخل بدن، با قسمتی از محتویات شکم باقی مانده، در نتیجه موجود از بین می رود و به این طریق از ورود احتمالی آلودگی به داخل کندو جلو گیری می شود

4 بره موم:

 یکی دیگر از محصولات زنبور عسل بوده که جهت پر کردن درزها و ضدعفونی کردن حجره ها و محیط داخل کندو استفاده می شود و از نظر رنگ کمی تیره تر از موم است.

5گرده گل:

پودری با رنگهای مختلف بوده که توسط زنبور از گلها جمع آوری شده و به تغذیه لاروها و زنبوران جوان می رسد. گرده خواص تغذیه ای فوق العاده ای داشته و هیچ چیز دیگر نمی تواند جای آنرا در تغذیه زنبور بگیرد.

6ژله رویال:

 

همان غذای شاهانه بوده و غذای مخصوص ملکه است که توسط زنبوران تازه متولّد شده تولید می گردد و همچنین برای تغذیه لاروها در سه روز اول تولّد ضروری است. مزّة آن ترش و به رنگ سفید بوده و زود فاسد می گردد لذا زیاد قابل نگهداری در کندو نمی باشد.



سایت چارپا مرکز حیوانات و باغ و مزرعه میباشد .در این سایت شما میتوانید انواع گربه ،اسب،سگ ، گیاهان و .... خدمات آن هاو محصولات آن ها را پیدا کنید.