سفارش تبلیغ
صبا ویژن

charpa.ir

نکاتی در مورد آکواریوم در خانه

محل استقرار آکواریوم

مکانی را برای آکواریوم انتخاب کنید تا در زمان استراحت بتوانید ماه ی ها را ببینید . آکواریوم را در کنج یا به موازات یکی از دیوارهای داخل قرار دهید . نورپردازی را از بالا انجام دهید .

بیش تر ماهی های مناطق گرمسیری تنها تغییرات متعادلی از درجه حرارت آب را تحمل می کنند و نباید در معرض تغییرات زیاد و ناگهانی دمای محیط قرارگیرند .

اندازه آکواریوم

ابعاد یک آکواریوم به محل قرارگیری آن بستگی دارد . تعداد ماهی هایی که بدون استفاده از دستگا ههایی مانند پمپ هواده یا فیلتر در یک آکواریوم نگهداری می

شوند، وابسته به سطح آب هستند . به عبارتی به ازای هر 5 سانتی متر طول ماهی، 125 سانتی مترمربع از سطح آکواریوم مورد نیاز است . یک آکواریوم مناسب برای چند ماهی کوچک باید حداقل حدود 25 لیتر حجم داشته باشد . با توجه به اهمیت گیاه در منزل، امروزه استفاده از آکواریوم های دارای گیاهان مختلف آبزی به همراه ماهی های کوچک، درصورتی که به این گیاهان صدمه نزنند، بسیار رایج شده است .

شکل آکواریوم

امروزه علاقه مندان می توانند آکواریوم را در شکل های مختلف خریداری کنند وبا مواردی مانند چوب خراطی شده، فلزات قلم کاری شده و ... ظاهری کلاسیک یامدرن به آن بدهند . مخزن ها در شکل های مختلف از جمله مکعبی، ذوزنقه،استوانه ای و حتی کروی موجود است که بهترین شکل آن، مکعب مستطیل است . امروزه آکواریوم ها در شکل های متنوعی ساخته و تزیین می شوند . یک آکواریوم مکعب مستطیلی با گیاهان آبزی در شکل زیر مشاهده می شود . این آکواریوم تزیین شده، تداعی کننده یک جنگل در مقیاس کوچک است.

 

شما میتوانید آکواریوم مورد نظر خود را در سایت چارپا پیدا کنید . همچنین سایت چارپا محیطی است برای همه پرورش دهندگان سگ، اسب،گربه و دیگر حیوانات اهلی و خانگی را پیدا کنید.